En härlig känsla!

Jag hatade, verkligen hatade att springa förut. När man spelade fotboll var den endast en sak i tankarna - att alltid få leka med bollen. Just då kändes löpträning alltid som ett straff, riktigt jobbigt, speciellt fyspassen. Efter att jag slutat fotbollen var jag tvungen att börja träna med något annat, (man ville ju inte tappa all träning man fått därifrån) och självklart fastnade jag för löpbandet på gymmet. Känslan efter att man känner att man gjort något bra, något bra för sig själv, för sin kropp, för sin hälsa, den känslan är underbar. När man har en sån känsla att det är skönt att springa, då är det att bara slappna av i huvudet. Jag brukar alltid försvinna in i musiken. Visst, jag tycker fortfarande det är jobbigt att springa/jogga, men att man får den där härliga känslan efter ett pass, toppar allt! Spring när du är arg, besviken för att någon har sårat dig, spring när du är ledsen, irriterad,glad, bara spring ut alla känslor som du känner, och efteråt kommer du må så mycket bättre. Det gör iallafall jag ;)
 

Kommentarer
Sofia

Bra skrivet! Det är jätte skönt att springa :)

Svar: Ja verkligen :D
Emelie Solsten



2012-08-27 @ 20:58:25




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback